diumenge, 10 de juny del 2012

ADICCIÓ llegir llegit llegint

Buf...Setmana trepidant. Febre lectora.Tres llibres, tres històries completament diferents i una sola lectora, jo mateixa, enganxada a viure altres vides que no són la meva. Quan començo un llibre que m´agrada no puc parar. No veig res més, no escolto, no parlo, em fico dintre de la història i no paro fins saber què els ha passat als personatges.

Reconec que a excepció de dos o tres autors a qui llegeixo tots els llibres que publiquen, la resta de títols els trio per la sinopsis que apareix a la contraportada: si aquestes línees m´atrapen, m´enduc el llibre a casa. Reconec també que el meu plaer no comença al moment d´obrir un llibre i començar a llegir-lo. No. Comença abans. Una mica abans. Quan estic a la llibreria i puc passar-me hores -si ningú em reclama-  fent la meva tria. Vaig llegint sinopsis, vaig descartant uns i els altres, els "escollits" els vaig transportant d´una estanteria a una altra. I em sento secretament contenta, excitada per la bona estona que sé que passaré al llegir-los. De vegades (per pasta) no em puc endur tots els llibres que m´agradaria i he de renunciar a alguns dels que havien estat pre-triats. I aleshores, quan els torno a la seva estanteria, sento una petita ansietat, perquè tinc mala memòria i sé que potser més endavant, quan torni a la llibreria, ja no tornaré a trobar mai més aquest llibre, perquè  n,he oblidat el títol, la portada...

  • Te escucho - Federica de Paolis


te escucho-federica de paolis-9788415608066

Novel.la coral gràcies al telèfon que s´espatlla. M´encanta la barreja d´històries i la invasió de la intimitat -allò de mostrar el interior de les persones, que la majoria de vegades no són el que semblen... ni les seves històries d´amor-. I l´interrogant, què sabem de la vida real de les persones que ens envolten, dels nostres veins?. Això si,. hagués escollit un altre final

  • Sistema Victoria - Éric Reinhardt 
Mare meva. Aquesta història és tan comú -infidelitat- i al mateix temps, tan poques vegades s´explica amb tanta precisió i tants detalls.  I a l´hora que coneixem els adúlters d´aprop, l´autor ens fa una fotografia acurada del cruel conflicte de classes en el sistema capitalista. M´ha agradat moltíssim. M´ha fet pensar molt. Fins i tot hi ha algunt moment que....
Com és molt habitual en mi, el final no m´acaba de convèncer.
  • Hermana - Rosamund Lupton



Novel.la de misteri que t´atrapa fins el final gràcies a la seva original manera de narrar la història -en primera persona i dirigint-se a la germana desapareguda-, a la construcció dels dos personatges principals -dues germanes que tenen maneres molt diferents de viure la seva vida- i sobretot, gràcies a que no imagines qui ha estat l´assasí fins gairebé les darreres pàgines del llibre. És també una història d´amor fraternal... i de mares que han perdut un fill (i aquesta part m´ha fet plorar en més d´un moment). En aquest cas, el final si m´ha agradat, malgrat que m´he quedat amb ganes de saber alguns detalls que no s´han concretat.


Resumint. Llegir et fa somiar, conèixer, aprendre, viatjar... Llegir et fa lliure.


3 comentaris :