dilluns, 10 de febrer del 2014

Per què juguem tots al Candy Crush? // Por qué todos jugamos al Candy Crush?

M´hagués agradat tenir un poble. O viure a una ciutat diferent de la que vaig nèixer. O haver estudiat a una universitat llunyana i haver-me quedat a viure allà en acabar els estudis. Per què?

Perquè resulta que a totes les pelis -ja siguin americanes o europees- quan el protagonista està molt fotut -per una decepció personal molt gran, un acomiadament de la feina, una ruptura sentimental o la mort d´algú estimat- sempre, sempre, sempre, agafa el cotxe i torna al seu lloc d´orígen. I allà es retroba amb vells amics, o amb la família que feia temps que no veia, o amb una antiga promesa... i al final s´acaba trobant a si mateix, de manera que el que va començar com un simple canvi d´aires s´acaba convertint en un viatge iniciàtic. I aleshores el protagonista recupera les ganes de viure, o li canvia la forma de veure les coses, o troba l´amor de la seva vida...

Sigui com sigui, l´existència del protagonista canvia a millor quan s´està uns dies al seu poble i per això jo sempre havia volgut tenir-ne un; per fugir en cas d´emergència. Però no en tinc.

Així que en les meves hores baixes, a falta de pressupost i de poble on refugiar-me, m´he de conformar amb els remeis casolans de tota la vida, menys melodramàtics però més fàcils de dur a terme, com ara menjar-me unes pim´s, fer un cine, quedar per prendre cafè amb un amic o comprar-me unes sabates. Fins ara. Perquè ara he descobert un altre mètode molt efectiu per a sobreviure a aquestes hores baixes...

És un remei infal.lible que et bloqueja els pensaments negatius, t´ajuda a posar la ment en blanc i et fa desconnectar de tot allò que et preocupa. El Candy Crush!. 

I estava la mar de contenta amb aquesta troballa quan vaig començar a advertir que cada cop més persones del meu voltant hi estaven enganxats. I aleshores vaig començar a fer-me preguntes: es tracta d´un joc addictiu més o és que cada dia que passa més persones del meu entorn tenen la necessitat de deixar la ment en blanc i fugir de la realitat?. És normal que tantes persones necessitin "evadir-se" així? Ets dels que creus que mentre tinguis vides al Candy Crush tot estarà bé?. Ens hem de preocupar o és només un joc que està de moda?




*******


Me hubiera gustado tener pueblo. O vivir en una ciudad diferente de la que nací. O haber estudiado en una universidad lejana y haberme quedado a vivir allí al acabar los estudios. ¿Qué por qué? 

Porque resulta que en todas las películas -ya sean americanas o europeas- cuando el protagonista está hundido -por una decepción personal muy grande, un despido del trabajo, una ruptura sentimental o la muerte de alguien querido- siempre, siempre, siempre, coge el coche y regresa a su lugar de origen. Y allí se reencuentra con viejos amigos , o con familia que hacía tiempo que no veía, o con una antigua novia... y al final se acaba encontrando a sí mismo, de modo que lo que comenzó como un simple cambio de aires acaba convirtiéndose en todo un viaje iniciático. Y de este modo, el protagonista recupera las ganas de vivir, o cambia totalmente su forma de ver las cosas, o encuentra el amor de su vida... 
Sea como sea, la existencia del protagonista cambia a mejor cuando está unos días en su pueblo y por eso, yo siempre había querido tener uno; para huir en caso de emergencia. Pero no tengo. 
Así que en mis horas bajas, a falta de presupuesto y de pueblo donde refugiarme, me tengo que conformar con los remedios caseros de toda la vida, menos melodramáticos pero más fáciles de llevar a cabo, como comerme unas pim´s, ir al cine , quedar para tomar café con un amigo o comprarme unos zapatos. Hasta ahora. Porque ahora he descubierto otro método muy efectivo para sobrevivir a esas horas bajas... 
Es un remedio infalible que te bloquea los pensamientos negativos, te ayuda a poner la mente en blanco y te hace desconectar de todo lo que te preocupa. Es Candy Crush !. 
Y estaba como unas castañuelas con este hallazgo cuando advertí que cada vez más personas de mi alrededor estaban enganchados. Y entonces empecé a hacerme preguntas: se trata de un juego adictivo más o es que cada día que pasa más personas de mi entorno tienen la necesidad de dejar la mente en blanco y huir de la realidad?. Es normal que tantas personas necesiten "evadirse" así?. Eres de los que crees que mientras tengas vidas en Candy Crush todo estará bien?. Tenemos que empezar a preocuparnos o es sólo un juego que está de moda?

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada