Segur que ja l´heu vist però penjo el vídeo que ha commocionat a mig món -a la setmana ja havia rebut gairebé 9 milions de visites-, per si algú encara no l´ha visionat.
El vídeo forma part de la darrera campanya de publicitat d´una companyia tailandesa de telefonia mòbil. La campanya, sota el nom de Giving is the best communication, ha tingut un èxit aclaparador, en part per la seva acurada manufactura, en part per la seva qualitat cinematogràfica i sobretot, per la universalitat del missatge que vol transmetre.
Si el mireu, veureu que és un espot humà i solidari, que emociona tothom que se´l mira, mitjançant la tècnica del storytelling.
Aquesta tècnica consisteix a convertir una idea o missatge en una petita història. És una de les formes més antigues de comunicació, de gran eficàcia per transmetre coneixements d´una generació a l´altra, gràcies a l´extraordinària capacitat de l´ésser humà per a recordar històries o contes. Amb el storytelling aconseguim una connexió emocional entre el narrador i la seva audiència, de manera que el missatge perdura molt més enllà en el temps. Per tant, podem concloure que el storytelling és una forma de comunicació efectiva que genera empatia en l´audiència, de manera que fins i tot la idea més complicada i difícil de transmetre es converteix en una idea senzilla i fàcil de retenir.
Algun dels discursos més transcendentals de les darreres dècades han emprat la tècnica del storytelling, com ara el "I have a dream" de Martin Luther King al 1963 o més recentment, el discurs del Steve Jobs a la universitat de Stanford.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada