divendres, 20 de març del 2020

La noia de la finestra


Una tarda d´estiu, passejant pel casc antic de la ciutat-palau de Split, em va cridar l,atenció una noia rosa que llegia un llibre asseguda a la finestra d,un tercer pis, aliena totalment al xivarri dels turistes del carrer. Tenia l,esquena recolzada a un dels marcs de la finestra i les cames despullades mig estirades sobre la lleixa. La finestra apuntava a una reixa plena de flors de coloraines. Em vaig quedar uns minuts observant-la en silenci, hipnotitzada, envejant-li el seu recolliment serè. Desprenia una pau dolça i relaxada. Vivia en un lloc privilegiat -travessar les portes de les muralles de Split és viatjar disset segles enrere- però ella s,estava a la finestra, jove i bonica, amb els ulls atrapats a les pàgines del llibre que llegia. Podria haver quedat amb els seus amics jovenívols o amb el seu amant de pell bronzejada. Podria haver sortir a menjar una gelat de mandarina o anar a banyar-se al mar, però  no, entre totes les opcions possibles, havia escollit llegir a la finestra i jo n,era testimoni per pura casualitat.

Probablement mai la tornaré a veure i si la veiés, tampoc no ho sabria. Però de tant en tant l´he recordat, i ara que estic confinada i he començat a fer mitja vida al balcó, la penso més sovint. He imaginat que potser hi ha algú que quan passa pel meu carrer, passejant el gos o anant a llençar les escombraries, potser mira cap amunt, al tercer pis i em veu allà, quieta, prenent el sol, esmorzant un cafè amb llet o llegint.

Hi ha però, diferències importants. No és estiu, això no és Split, jo ja no sóc tan jove i ara mateix no podria estar en cap altre lloc exterior que no fos aquest balcó, perquè als carrers hi ha un virus cabró matant la gent. Però tot i així, soc conscient que la meva situació actual també és envejable, perquè puc estar-me a casa al balcó, mentre que milers de persones no ho poden fer. Perquè no tenen balcó, perquè han d´anar a treballar, perquè estan malalts o ingressats, o perquè ja no hi són.

Si us plau, confineu les ciutats afectades pel covid-19! Si us plau, els que podeu, quedeu-vos tots a casa! 

L,única forma que ens salvem cadascú de nosaltres és que ara tots ens confinem a casa i que el sol només ens toqui la pell a través de finestres i balcons. Amb això no matarem el virus, però si aturarem el seu avanç i deixarem de col·lapsar un sistema sanitari que a hores d,ara ja està ferit de mort.

#llegiralesfinetres #joemquedoacasa #stayathome 

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada