Recordo que les primeres vegades que em va passar vaig pensar, innocentment, que era una casualitat "quina coincidència"... "misteris de google"... però ja fa temps que em vaig adonar que és una nova forma de publicitat, una manera d´acostar-se al client, mostrant-li allò que realment li interessa: el Remarketing.
Tot i que us diré que tal com l´entenem avui en dia, el Remarketing és un concepte "renovat" respecte al que s´ensenyava a les facultats, perquè segons els temaris d´uns anys enrere el concepte era el següent: si MARKETING prové del verb to market i és "conjunt d´activitats tècniques i humanes que miren de donar respostes satisfactòries a las demandes del mercat en forma de productes i serveis", REMARKETING, seria to market again, és a dir, tornes a oferir al mercat un producte o servei que ja vas oferir, però fent-lo ara més atractiu perquè en el seu moment no va tenir l´acollida que esperaves. I per tant, el que ara ofereixes ha de ser més avantatjós pel públic i això implica un descompte en el preu o una promoció. Com ara rebaixar el preu d´un producte per excés de producció, o per acumulació de stocks, o vendre productes procedents de demostracions... és a dir, productes que en el seu moment no es van poder col.locar es tornen a posar a disposició del públic sota unes noves condicions que afavoreixin la seva venda.
Per tant, en el concepte original, això d´entrar a una pàgina web de roba i després rebre publicitat personalitzada d´unes sabates que t´han agradat al mateix preu de sempre per aconseguir que ho compris, no seria Remarketing. Aquesta tècnica, basada en la recerca d´un nou impacte visual posterior a la visita d´un usuari a una pàgina web, és RE-TARGETING. La intenció del Re-targeting és aconseguir que l´usuari torni a visitar la web de l´anunciant (direccionant-lo a la pàgina del producte en concret, al cistell de compra, etc).
Us adonareu doncs, que la diferència entre el Remarketing i el Re-targeting radica en el preu: si volem fer Remarketing com cal, al tornar a oferir un producte a l´usuari, hem de millorar el preu anterior o afegir algun benefici extra pel client -com enviar mostres o despeses d´enviament gratuït-. De fet algunes pàgines web ho fan: quan ets un usuari registrat i detecten que t´has interessat en un producte però no t´acabes de decidir, reps un mail al teu correu personal en el qual t´ofereixen un descompte del 5-10% si finalment et decideixes a fer la compra.
Fins ara, com a usuària de webs amb compra on line, no tenia clar si trobava el Remarketing útil o molest. Perquè si el que fa l´anunciant és aplicar el re-targeting cru i pelat i senzillament em "convida" altre cop a visitar la seva web, no li veig la gràcia - fins i tot us diré que cansa una mica que les sabates que has decidit no comprar et persegueixin per la xarxa o que un cop has comprat un bitllet d´avió, rebis publicitat en la qual el vol resulta ser molt més econòmic que el que has pagat-. Ara bé, si el Remarketing és genuí i va acompanyat d´un descompte o algun benefici extra pel client, per animar-lo a fer la compra, benvingut sigui!.
Tot i que us diré que tal com l´entenem avui en dia, el Remarketing és un concepte "renovat" respecte al que s´ensenyava a les facultats, perquè segons els temaris d´uns anys enrere el concepte era el següent: si MARKETING prové del verb to market i és "conjunt d´activitats tècniques i humanes que miren de donar respostes satisfactòries a las demandes del mercat en forma de productes i serveis", REMARKETING, seria to market again, és a dir, tornes a oferir al mercat un producte o servei que ja vas oferir, però fent-lo ara més atractiu perquè en el seu moment no va tenir l´acollida que esperaves. I per tant, el que ara ofereixes ha de ser més avantatjós pel públic i això implica un descompte en el preu o una promoció. Com ara rebaixar el preu d´un producte per excés de producció, o per acumulació de stocks, o vendre productes procedents de demostracions... és a dir, productes que en el seu moment no es van poder col.locar es tornen a posar a disposició del públic sota unes noves condicions que afavoreixin la seva venda.
Per tant, en el concepte original, això d´entrar a una pàgina web de roba i després rebre publicitat personalitzada d´unes sabates que t´han agradat al mateix preu de sempre per aconseguir que ho compris, no seria Remarketing. Aquesta tècnica, basada en la recerca d´un nou impacte visual posterior a la visita d´un usuari a una pàgina web, és RE-TARGETING. La intenció del Re-targeting és aconseguir que l´usuari torni a visitar la web de l´anunciant (direccionant-lo a la pàgina del producte en concret, al cistell de compra, etc).
Us adonareu doncs, que la diferència entre el Remarketing i el Re-targeting radica en el preu: si volem fer Remarketing com cal, al tornar a oferir un producte a l´usuari, hem de millorar el preu anterior o afegir algun benefici extra pel client -com enviar mostres o despeses d´enviament gratuït-. De fet algunes pàgines web ho fan: quan ets un usuari registrat i detecten que t´has interessat en un producte però no t´acabes de decidir, reps un mail al teu correu personal en el qual t´ofereixen un descompte del 5-10% si finalment et decideixes a fer la compra.
Fins ara, com a usuària de webs amb compra on line, no tenia clar si trobava el Remarketing útil o molest. Perquè si el que fa l´anunciant és aplicar el re-targeting cru i pelat i senzillament em "convida" altre cop a visitar la seva web, no li veig la gràcia - fins i tot us diré que cansa una mica que les sabates que has decidit no comprar et persegueixin per la xarxa o que un cop has comprat un bitllet d´avió, rebis publicitat en la qual el vol resulta ser molt més econòmic que el que has pagat-. Ara bé, si el Remarketing és genuí i va acompanyat d´un descompte o algun benefici extra pel client, per animar-lo a fer la compra, benvingut sigui!.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada