Al llegir el nom d´aquesta nova xarxa social, BANANITY, el primer que m´ha vingut al cap ha estat Vanity Fair - magazines estatunidenc de cultura, moda i política que es publica fa més de 30 anys- el nom traduït del qual significa textualment fira de les vanitats i figuradament, una cosa com ara món social. I el segon pensament, evidentment, ha estat la paraula banana. Potser aquest joc de paraules amb els mots vanity i banana sigui casual, però de seguida m´ha picat la curiositat i he entrat a la seva pàgina directament.
Et pots registrar amb el teu compte de facebook o twitter. De seguida, t´apareixen uns quadres temàtics - que contenen un recull de continguts i temes diversos- perquè facis una tria dels que voldràs seguir al teu mur. Després et demanen que completis el teu perfil penjant una foto i afegint una adreça de correu electrònic, i ja està, fàcil i senzill, ja ets un nou usuari Bananity.
Bananity és, segons els seus creadors, una xarxa social alternativa en la qual l´usuari segueix passions i no a persones. Segons ells, avui en dia hi ha una saturació total d´informació a les xarxes com ara facebook o twitter, de manera que gairebé és impossible accedir a allò que realment t´agrada i per això, amb Bananity pretenen que filtrar continguts sigui fàcil i que només segueixis allò que realment t´apassiona.
La renovada Bananity funciona com una xarxa social típica en el sentit que els usuaris han de crear un perfil i poden escriure post, però el seu mur mostrarà exclusivament els continguts que els interessin -i que han triat prèviament al donar-se d´alta en aquesta nova xarxa-. Els post apareixeran al teu mur en forma de text o multimèdia i tindran la possibilitat de provenir d´altres plataformes com YouTube, Vimeo, Instagram o Flick, i a més a més, podràs fer-ne comentaris o clicar si t´agrada (tipus "m´agrada" de facebook o "favorit" de twitter). La comunitat està disponible en 3 versions: català, espanyol i anglès.
Els posts estan etiquetats amb hashtags -una eina que s´utilitza a moltes xarxes socials- però com a curiositat, Bananity entén els conceptes en qualsevol llengua i té la capacitat de trobar temes relacionats amb el que se està mencionant. D´aquesta manera #Retorn al futur és el mateix tema que #Back to the future i pot relacionar #Barcelona amb #BCN i això facilita que els usuaris de qualsevol lloc del món puguin parlar simultàniament d´un mateix tema, sense patir per la barrera idiomàtica.
I quan ja t´hagis convertit en un usuari actiu, veuràs que Bananity també possibilita que els usuaris es segueixin entre ells, en funció d´haver trobat temes d´interès comú. També observaràs que Bananity comptabilitza les interaccions a un post -si ha rebut molts "m´agrada" o ha tingut molts comentaris- i les premia otorgant el títol de màster a aquell usuari que hagi tingut més interaccions sobre un tema en concret.
L´Andreu Buenafuente és un dels accionistes d´aquesta nova xarxa social que té com a imatge corporativa un plàtan i ja compta amb 40.000 usuaris en la seva versió definitiva (bé, 40.001 perquè jo m´hi acabo de registrar).
Vinga, a bananitejar!
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada