divendres, 20 de juny del 2014

Footsies solidàries

En un principi, per footsie entendríem "fer peuets", és a dir, footsie seria una tàctica per lligar: allò d´estar envoltat de gent i en secret, fer peuets per sota la taula sense que ningú més se n´adoni - a part del noi a qui et volies lligar-. Et treus la sabata i dissimuladament "acarones" la cama del teu objecte de desig amb el peu nu. És un joc divertit i entremaliat i malgrat que no acabis tenint èxit, tens el riure assegurat, tot i que jo no ho he practicat mai perquè: a) sóc tallada b) no m´agraden els peus i crec que has de conèixer algú bastant per tocar-lo amb els peus despullats (sí, ho sé, amb els peus sóc una mica reprimida).

 

El cas és que amb les noves tecnologies, el munt d´aplicacions per a mòbil i les xarxes socials, el mot footsie té una nova accepció: avui en dia també entenem per footsies aquelles fotografies dels peus que es fa un mateix i després es pengen a les xarxes socials com Instagram, Twitter o Facebook. Són imatges divertides que de vegades et fan un punt d´enveja, sobretot si reps una footsie d´una amiga que s´està de vacances a una platja idíl.lica mentre tu et mores d´avorriment a l´oficina.

 

Doncs bé, fer una foto dels teus peus nuus i mostrar-la a les xarxes socials és, des de divendres passat, una original manera de ser solidària: una ONG britànica ha llançat al Regne Unit la campanya Barefoot per tal de recaptar diners per a 100.000 nens de l´Àfrica Subsahariana que no sols no tenen sabates sinó que viuen una situació de pobresa extrema.

 

Els usuaris d'Instagram poden penjar fotos dels seus peus, amb el hashtag #Footsie. Es suposa que per a cada foto que pugis a Instagram sota l´etiqueta Footsie has d´enviar un SMS al número de telèfon mitjançant el qual fas un donatiu de 3£. També pots demanar als teus seguidors que segueixin el teu exemple i així aconseguir que el nombre de donatius a aquesta ONG augmenti considerablement.

 

Les campanyes hastag estan cada vegada més de moda perquè és un mètode directe i eficaç per arribar a la gent, sobretot als joves - que al cap i a la fi són el futur-. Per això els organitzadors de la campanya Barefoot han volgut utilitzar la gran repercussió que tenen les imatges a les xarxes socials per conscienciar a la gent, fer-los participar i involucrar-se en un projecte solidari de manera ràpida, fàcil i divertida -activisme des del sofà de casa-.


I pel que sembla, la iniciativa està funcionant força bé perquè ja han aconseguit una recaptació considerable i confien que amb l´arribada de l´estiu, el nombre de participants augmenti encara més. 


Així que aquí va la meva footsie !





Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada