dissabte, 26 de juliol de 2014

Carta abierta de Javier Bardem sobre la masacre de Gaza


A hores d´ara, mentre em llegiu, la barbarie continua habitant els carrers de Gaza. Falten poques hores perquè s´acabi la darrera treva -a les 7 hores d´avui dissabte 26 de juliol, s´ha declarat un alto al foc de 12 h, fins a les 19 hores-. 

Però aquesta petita finestra a l´esperança no és res més que el preludi del mateix horror dels darrers dies: us podeu imaginar com es sentiran els civils, la gent com tu i com jo, com la teva família, com els teus avis, com els teus fills petits, escoltant angoixats com avança el tic tac dels rellotges, sabent que en unes poques hores començarà l´atac altra vegada? Us podeu imaginar quina desesperació, quin pànic, quina tragèdia, quina puta merda, saber que el següent en morir pot ser un dels teus o tu mateix, i que no tingueu cap lloc on anar, cap lloc on refugiar-vos, perquè esteu atrapats?.
La plana major d´Occident -EEUU i Unió Europea- segueix i seguirà plegada de mans mirant  cap a una altra banda, però cada dia són més els manifestants que surten al carrer demanant que s´aturi JA la massacre a Gaza. Cada dia són més els personatges famosos que intenten aprofitar la seva influència per demanar l´alto al foc definitiu -com va fer fa uns dies Santiago Auserón aquí-. 

El darrer en manifestar-se públicament contra aquest "genocidi", segons les seves pròpies paraules, ha estat el reconegut actor Javier Bardem, que ha enviat una carta oberta expressant la seva opinió i el seu rebuig total a la violència que s´està derramant impunement sobre Gaza. Aquí us deixo la transcripció de la missiva de Javier Bardem:
  


"En el horror que está sucediendo en Gaza NO cabe la equidistancia ni la neutralidad. Es una guerra de ocupación y de exterminio contra un pueblo sin medios, confinado en un territorio mínimo, sin agua y donde hospitales, ambulancias y niños son blancos y presuntos terroristas. Difícil de entender e imposible de justificar. 



Y vergonzosa la postura occidental de permitir tal genocidio. No entiendo esta barbarie que los horribles antecedentes del pueblo judío hacen aún más cruelmente incomprensibles. Sólo las alianzas geopolíticas, esa máscara hipócrita de los negocios -por ejemplo, la venta de armas- explican la posición vergonzosa de USA, UE y España.

Sé que los de siempre deslegitimarán mi derecho a la opinión con temas personales, por eso quiero aclarar los siguientes puntos:

Sí, vivo en España pagando mis impuestos y no quiero que mi dinero financie políticas que apoyen esta barbarie y el negocio armamentístico con otros países que se enriquecen matando a niños inocentes.

 Sí,  mi hijo nació en un hospital judío porque tengo gente muy querida y cercana que es judía y porque ser judío no es sinónimo de apoyar esta masacre, igual que ser hebreo no es lo mismo que ser sionista, y ser palestino no es ser un terrorista de Hammas. Eso es tan absurdo como decir que ser alemán te emparenta con el Nazismo.

 Sí, trabajo también en USA donde tengo amigos y conocidos hebreos que rechazan tales intervenciones y políticas de agresión. "No se puede invocar la auto defensa mientras se asesina a niños" me decía uno de ellos por teléfono ayer mismo. Y también otros con los que discuto abiertamente sobre nuestras encontradas posturas.


Sí, soy Europeo y me avergüenza una comunidad que dice representarme con su silencio y su nula vergüenza.

Sí, estoy indignado, avergonzado y dolido por tanta injusticia y asesinato de seres humanos. Esos niños son nuestros hijos. Es el horror. Ojalá que haya compasión en los corazones de los que matan y desaparezca este veneno asesino que sólo crea más odio y violencia. Que aquellos israelíes y palestinos que sólo sueñan con paz y convivencia puedan un día compartir su solución.

Os animo a leer estos links:

http://www.msf.es/noticia/2014/gaza-israel-debe-dejar-bombardear-civiles-atrapados
http://iniciativadebate.org/2014/07/21/santiago-auseron-juan-perro-radio-futura-el-horror-que-se-disfraza-de-creencia/
http://www.elmundo.es/salud/2014/07/25/53d0dbc7e2704ebc108b4584.html


Javier Bardem

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada