diumenge, 8 de desembre del 2013

Carta de Juan Diego a La Vanguardia




A continuació podeu llegir la carta que l´actor madrileny Juan Diego ha publicat a La Vanguàrdia.


"Com madrileny he arribat a la conclusió que sóc independentista català. No entenc al Govern d'Espanya. No entenc com pot tenir a una comunitat de set milions i mig de persones així. Una comunitat que té tres idiomes oficials. Que és referent en molts camps i que ha estat motor d'Espanya des d'abans de la democràcia. Que no només ha estat porta d'entrada d'importacions, inversions i turisme, que és porta d'entrada de cultura, modernitat i respecte. No se li pot dir a un poble que no utilitzi el seu idioma per educar els seus fills. No pretenguis que es quedin immòbils amenaçant-los amb què els passarà si ens abandonen. No són diners el que perdem. Perdem set milions i mig d'habitants, cultura, gent molt important i preparada en molts camps, empreses internacionals i nacionals, indústria, prestigi, qualitat com a país i democràcia.
 
Al motor d'Espanya durant dècades se'l cuida i se li manté, s'inverteix perquè segueixi sent competitiu. No se li gripa una i altra vegada esperant que doni el 300% perquè altres comunitats que no han funcionat o que tenen un concert econòmic especial es permetin donar ajudes i subvencions que Catalunya ja no pot. Quina solidaritat és aquesta? I la resposta des de fa anys és no. No a tot, a seure a parlar, a una millora de finançament, a una redistribució millor de la solidaritat i ara a una consulta. No sóc català, sóc madrileny, i m'entristeix dir que els entenc, que per seguir així, és millor que segueixin sols. Jo tampoc vull estar on no se m'aprecia".
*******

 
"Como madrileño he llegado a la conclusión de que soy independentista catalán. No entiendo al Gobierno de España. No entiendo cómo puede tener a una comunidad de siete millones y medio de personas así. Una comunidad que tiene tres idiomas oficiales. Que es referente en muchos campos y que ha sido motor de España desde antes de la democracia. Que no sólo ha sido puerta de entrada de importaciones, inversiones y turismo, que es puerta de entrada de cultura, modernidad y respeto. No se le puede decir a un pueblo que no use su idioma para educar a sus hijos. No pretendas que se queden inmóviles amenazándoles con qué les pasará si nos abandonan. No es dinero lo que perdemos. Perdemos siete millones y medio de habitantes, cultura, gente muy importante y preparada en muchos campos, empresas internacionales y nacionales, industria, prestigio, calidad como país y democracia.

Al motor de España durante décadas se le cuida y se le mantiene, se invierte para que siga siendo competitivo. No se le gripa una y otra vez esperando que dé el 300% para que otras comunidades que nunca han funcionado o que tienen un concierto económico especial se permitan dar ayudas y subvenciones que Catalunya ya no puede. ¿Qué solidaridad es esa? Y la respuesta desde hace años es no. No a todo, a sentarse a hablar, a una mejora de financiación, a una redistribución mejor de la solidaridad y ahora a una consulta. No soy catalán, soy madrileño, y me entristece decir que les entiendo, que para seguir así, es mejor que sigan solos. Yo tampoco quiero estar donde no se me aprecia".

 

3 comentaris :

  1. ESTE ACTOR, ES TAN BUEN ACTOR , QUE SIENDO ANDALUZ DEL PUEBLO DE BORMUJOS (SEVILLA) HACE EL PAPEL DE MADRILEÑO Y CONVENCE A TODOS LOS CATALANES

    ResponElimina
  2. ESTE ACTOR, ES TAN BUEN ACTOR , QUE SIENDO ANDALUZ DEL PUEBLO DE BORMUJOS (SEVILLA) HACE EL PAPEL DE MADRILEÑO Y CONVENCE A TODOS LOS CATALANES

    ResponElimina
  3. Gracias por el comentario. Ya sabía que este actor es andaluz afincado en Madrid, lo que ocurre que simplemente me limité a transcribir su escrito (con enlace a La VANGUARDIA). Y si, comparto tu opinión, es muy buen actor!

    ResponElimina